Kluriga gåtor för smarta hjärnor :D

2010-11-22 / 16:54:07

Spetsig både fram och bak
 glider jag i sakta mak.
Mitt namn går fint att vända på,
det låter likadant ändå.?

Svar:.........


Jag bär så lätt en timmerstock,
till och med om den är tjock,
men aldrig klarar jag en sten,
inte ens en liten en.?

Svar:.........

När våren har kommit med varmare väder
då sätter jag på mina vackraste kläder.
Men när det blir vinter med snö på taken,
så vill jag förstås vara splitter naken.?

Svar:.........

Hela dagen, hela natten
går jag över samma vatten
Den som tror att jag blir blöt
är tyvärr ett riktigt nöt.?

Svar:.........

Jag går från port till port.
Det har jag alltid gjort.
Men aldrig någonsin
lär jag få komma in.?

Svar:.........


Kommentarer!
Postat av: shaymaa

hej jag tror jag kan svaret på den 3 gåtan det är träd.

Kommenterat - 2010-11-22 / 19:28:17  | URL - http://shaymaa.blogg.se/
Postat av: Jaag sara

Jaapp räätt! :D <3

Kommenterat - 2010-11-22 / 19:32:35
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: