Kluriga gåtor! För smarta hjärnor :) svara gärna :)

2010-11-18 / 15:17:38




1. Vad är det som är superhemligt och finns på sida 52?  
Svar:..........



2. Jag är liten och söt,
jag är vit såsom snö.
Om jag hamnar i kaffet
så måste jag dö!?
Svar:...........



 3. Jag vill stanna här en stund
tills jag blivit mätt och rund,
för jag ser i lyktans sken
härliga små nakna ben.?
Svar:..........



4. Först så tar jag väl en groda,
fladdermöss är också goda,
och till sist en liten loppa.
Det ska bli en härlig soppa!?
Svar:.........



5. Liksom ugglan och katten
är jag vaken om natten.
Ska jag säga något mer?
Jo,jag sover upp och ner!?
Svar:..........



                       

                                                                                          18/11






Kommentarer!
Postat av: Kattis

1.Svaren

2.Sockret

3.Mygga

4.Häxa

5.Fladdermusen

Kommenterat - 2010-11-18 / 15:28:55
Postat av: Anonym

Ja men jag sa ju det idag till dig :) <3

Kommenterat - 2010-11-18 / 15:30:53
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: